piątek, 1 czerwca 2012

Witaminy rozpuszczalne w wodzie Część II

Witamina C - przeciwutleniacz, niezbędny do ochrony przed starzeniem, przyśpiesza  gojenie ran, ma wpływ na rozwój kości i innych tkanek, przy jej pomocy tworzy się kolagen i wiele innych białek, odpowiedzialnych za prawidłowe procesy i nasz wygląd.

Gdzie szukać witaminy C? - owoce ( porzeczki, dzika róża, kiwi, cytrusy, truskawki, maliny...), warzywa ( pietruszka - nać, szczypior, cebula, rzepa, kapusty, kapusta kiszona, groszek zielony, jarmuż, brokuły...)




Witamina B1 -  zwana tiaminą, potrzebna jest do: procesów w układzie nerwowym,  budowy krwi, przemiany glukozy, prawidłowej pracy serca, mięśni, ścięgien.

Gdzie szukać witaminy B1? - drożdże, płatki owsiane, ziarna zbóż, orzechy, kapusty, rośliny 




Witamina B2 - zwana ryboflawiną, ma wpływ na przemiany energetyczne i metabolizm a także na kondycję skóry, błon śluzowych, bierze udział przy budowie krwi. Jej brak objawia się zajadami, swędzeniem, łuszczeniem skóry, podrażnieniem błon śluzowych.

Gdzie szukać witaminy B2?- mleko i jego przetwory, drożdże, wątroba, jaja, ryby, płatki owsiane, pieczywo, kapusty, fasolka szparagowa, fasola, bób 




Witamina B5 - niezbędna do przemiany tłuszczów, pracy hormonów oraz dobrej kondycji skóry i  włosów.

Gdzie szukać witaminy B5? - jaja, mleko, wątroby, drożdże, mięso, ziarno zbóż i razowe pieczywa, płatki owsiane, kapusty

Czytaj dalej 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuje za pozostawienie komentarza na moim blogu. Postaram się odpowiedzieć na Wasze pytania i propozycje, co do jego zawartości.