środa, 14 listopada 2012

Kasza tatarczana - siła zdrowia i smaku


Kasza tatarczana (gryczana)
Dawniej ludzie uwielbiali jeść kaszę dla smaku a dziś nie tylko z woli chęci, ale przede wszystkim z musu trzeba ją spożywać, by odtruć organizm. W świecie, zdominowanym przez konserwanty, w tym śmiercionośne azotyny i azotany sodu, proste produkty, jak ziarna i kasze są tarczą naszego zdrowia

Nie możemy się poddawać w walce z chorobami. Rozsądne wybieranie produktów w naszej diecie, wzmacnia odporność i przywraca prawidłowe funkcjonowanie każdego organu. Już dziecko powinno wiedzieć, że uzależnienie od fast foods jest groźne dla jego rozwoju, zakłócając pracę we wszystkich układach ustroju.

Kasza gryczana, obfituje w witaminy: E, PP, B6, K, kwas foliowy (niezbędny w ciąży), kwas pantotenowy a także w cenne minerały, jak: magnez, fosfor, potas, mangan, wapń, selen. Wielką zaletą  kaszy tatarczanej jest spora zawartość błonnika i mała kaloryczność (w 100 g - około 90 kalorii), więc warto się w niej rozsmakować, serwując ją częściej i obficie.

Ziarna aktywizują opieszały metabolizm a kasze takie, jak tatarka, czy jaglana, oczyszczają organizm ze śmieci, poprawiając kondycje, stan ducha, odporność na choroby i wspomagają naturalne odchudzanie.

Kasza tatarczana świetnie smakuje z sosami, z cebulką i jako podstawa do drugich dań, dostarcza najcenniejszych składników. Można z niej robić kotlety wegetariańskie lub z mięsem. W niektórych rejonach naszego kraju wciąż żywa jest tradycja pierogów z tatarką. Warto zainspirować się i stworzyć własne dania z jej udziałem. Zapraszam do przepisu kotlety z indyka z kaszą tatarczaną.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuje za pozostawienie komentarza na moim blogu. Postaram się odpowiedzieć na Wasze pytania i propozycje, co do jego zawartości.