środa, 21 listopada 2012

Czy majonez jest zdrowy?

 
 Majonez? Nie znam osoby, która go nie lubi i bardzo dobrze. Jest jednak małe ale... Zanim go kupisz, przeczytaj etykietkę a najlepiej przygotuj go własnoręcznie z dobrych produktów. Potrzebujesz tylko dobrego gatunku jajka, maksymalnie dwóch, olej z pierwszego tłoczenia, sok z cytryny i podstawowe przyprawy. Robiąc majonez, możesz zastosować olej rzepakowy. Wbrew obiegowym opiniom olej rzepakowy dobrego gatunku, zachowuje zawartość cennych nienasyconych kwasów tłuszczowych NNKT i dla organizmu jest niezbędny. Dieta bez dobroczynnych tłuszczy to zła dieta. Nie tylko rujnuje serce, układ nerwowy i osłabia odporność, ale zwiększa ryzyko chorób nowotworowych. Z jednej strony moda na odchudzanie ma swoje zalety, gdyż walczy z otyłością, z drugiej zaś,  często szkodzi zdrowiu. Rozważna dieta to klucz do zdrowia. Kaloryczny majonez budzi strach w oczach trzymających linię panienek. Szkoda tylko, że nie nie zdają sobie sprawy, iż oprócz kosmetyków, ich ciało potrzebuje cenniejszych substancji, które organizm inaczej nie przyswaja, jak tylko przez żołądek.

Majonez w połączeniu z warzywami, których większość witamin rozpuszcza się w tłuszczu, nadaje im wspaniały smak. Kiedyś jadłam u znajomych surówkę z marchewki i kapusty bez grama tłuszczu. Może w otoczeniu tłustego mięsiwa  organizm jakoś przechwyci witaminy... Tam, gdzie jest witamina A, D, E, K (kliknij w adres: Witaminy rozpuszczalne w tłuszczu), musi być olej z pierwszego tłoczenia (jeszcze lepiej tłoczony na zimno). Olej podgrzany powyżej 60 stopni C, traci swoje drogocenne właściwości. Majonez oprócz kwasów omega 3 to także źródło witaminy E, niezbędnej dla serca. Posmarowanie pieczywa majonezem poważnie zmniejszy zły cholesterol. Margaryny, nie produkuje się jedynie z tłuszczy roślinnych. Oprócz niezdrowych konserwantów, mają tak zwany tłuszcz utwardzany(obecny w wielu produktach, także w słodyczach), który zapycha nasze żyły.
Zajrzyj do  sprawdzonego przepisu na majonez 

1 komentarz:

  1. ja tez jestem zdania ze nie powinnismy popadac w paranoje nawet jak cos ma troche kalorii za duzo. Tyle ze takiego podejscia trzeba sie chyba nauczyc i hmmmm polubic? Ja mialam odpowiedni wsparcie bo natrafilam na nie dietetyka tylko psychodietetyka i tak sienauczylam jesc chudnac wybierac i uwaga lubicta diete ! polecam www.twojcel.eu

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje za pozostawienie komentarza na moim blogu. Postaram się odpowiedzieć na Wasze pytania i propozycje, co do jego zawartości.