środa, 30 maja 2012

Życiodajne pierwiastki cz.V

Chrom (Cr) - stymuluje poziom cukru i cholesterolu. Jego brak skutkuje napadami głodu i ryzykiem cukrzycy. Często wykorzystywany w dietach odchudzających.


Gdzie szukać chromu?  

drożdże, owoce morza, orzechy, gruszki, jabłka, pomidory, grzyby, brokuły, cebula, mięso

Miedź (Cu) - pobudza enzymy do produkcji komórek krwi - erytrocytów, odbudowuje tkankę łączną, chroni przed działaniem wolnych rodników, ważna w rozwoju kości, podnosi przyswajalność żelaza


Gdzie szukać miedzi? 

ryby, owoce morza, warzywa liściaste i strączkowe, ziarna zbóż, czosnek, kakao, twarda woda, awokado

Mangan (Mn) - ma wpływ na strukturę kości i usprawnia układ nerwowy. Deficyt manganu powoduje ułomność fizyczną, zaś nadmiar, skutkuje pojawieniem się padaczki, schizofrenii lub choroby Parkinsona.


Gdzie szukać manganu?  

warzywa liściaste, borówka czernica (czarna jagoda), buraki, groszek zielony

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuje za pozostawienie komentarza na moim blogu. Postaram się odpowiedzieć na Wasze pytania i propozycje, co do jego zawartości.