poniedziałek, 20 lipca 2015

Bób na zdrowe odchudzanie

Bób to zielone, przepyszne, duże ziarna niczym prawdziwe kapsułki ze skarbami natury -z wartościowym białkiem, witaminami z grupy B, minerałami i błonnikiem.
Bób to roślina motylkowa ceniona jest przez ludzkość od tysiącleci, zwłaszcza w krajach wokół basenu Morza Śródziemnego.



Bób świeży z ogródka nie wymaga obierania ze skórek,
ale z kupowanym  różnie bywa.

To smaczne warzywo w sezonie letnim nie przysparza kłopotów w przygotowaniu. Świeże młode ziarno gotuje się błyskawicznie około 5 minut lub tyle, żeby było miękkie, ale nierozgotowane. Trzeba po prostu próbować. Przed gotowaniem bób warto przepłukać pod bieżącą wodą, potem zalać na godzinę zimną. Następnie odlać wodę i gotować w lekko osolonej wodzie lub na parze. Bób nie powoduje wzdęć w takim stopniu, jak fasola czy groch i jest świetną przegryzką w ciągu dnia. Ma jednak i wady, zwłaszcza w miejscach, gdy nie czujemy się swobodnie, będąc na przykład w pracy, czy gdziekolwiek między ludźmi. Jest po prostu wiatropędny.



Co zawiera bób?


Bób to dobre żródło witamin z grup B, w tym bardzo waznej folacyny B9 - inaczej zwanej kwasem foliowym. Jego brak w organizmie skutkuje skłonnością do depresji, niedorozwojem płodu, zaburzeniami w składzie krwi, osłabieniem serca.Więcej...
Ziarno bobu dostarcza także witaminy B2, B5 i B6 - odpowiedzialne między innymi za przemianę tłuszczy, stan skóry, włosów i paznokci. Więcej
Bób w diecie to lepsza krzepliwość krwi, krótsze miesiączki, minimalne ryzyko anemii a wszystko to dzięki witaminie K.
Bób dostarcza niezbędnej niacyny- witamina PP, dzięki której organizm broni się przed stresem, nadciśnieniem i chorobami krwi.

Dla odchudzających i ceniących zdrowie spozywanie bobu to okazja do poprawy metabolizmu, wyregulowania poziomu cukru (niski indeks glikemiczny bobu), utrzymania równowagi kwasowo-zasadowej.

Bób ma sporo białka - około 7 g w 100 g ugotowanego ziarna i około 6 g błonnika, co bardzo korzystnie wpływa na odżywienie i zarazem wyszczuplenie ciała.

Bób to naturalne kapsułki na uciążliwe zaparcia.

Bób zawiera cenne ilości minerałów, jak wapń, żelazo, magnez, fosfor, miedż, cynk i mangan.


Bób w kuchni


Bób gotowany smakuje świetnie. 100 g ugotowanego bobu ma niewiele - około 90 kalorii-aż się prosi podkreślić bezcennych kalorii. Co do smaku zdania są podzielone. Moim zdaniem niesłusznie, gdyż warzywo jest niesamowicie smaczne a zapach... No cóż? Można wrzucic do gotowania jakies aromatyczne ziele, na przykład angielskie, kminek, natkę z pietruszki. Warto poeksperymentować, gdyż zielone warzywa niezwykle zdrowe i szkoda byłoby przegapić sezon na bób.
Od siebie polecam pyszną, odżywczą i sytą zieloną sałatkę z bobu, brokuła i fasolki szparagowej



12 komentarzy:

  1. Bardzo lubię bób i w tym sezonie już zaliczyłam.

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja zawsze myślałam, że bób jest tuczący i ciężkostrawny! Teraz już nie będę sobie odmawiała ani nie będę miała wyrzutów sumienia :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam! Bób jest syty a do tego odchudza. Pozdrawiam

      Usuń
  3. Ja też myslałam, że w diecie odchudzającej powinno unikać się bobu. Fakt, że jest po prostu skarbnicą witamin!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przy odchudzaniu bardzo dobry, bo ma sporo błonnika

      Usuń
  4. No to trzeba zacząć jeść bób :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja już też jadłam dwa razy, ale nie przypadł mi do gustu :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. powiem tak: jak byłam nastolatką nie lubiłam bobu, rosołu i innych takich a teraz zrozumiałam ile traciłam smaku

      Usuń
  6. Już nie mogę się doczekać tego smaku;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje za pozostawienie komentarza na moim blogu. Postaram się odpowiedzieć na Wasze pytania i propozycje, co do jego zawartości.