piątek, 23 października 2015

Jak zdrowo się odchudzać?

Odchudzanie to dzisiaj mocno nadszarpnięte słowo... Kiedyś częściej mówiło się o prawidłowym odżywianiu. Odchudzanie króluje w mediach, jak coś na kształt - trzy po trzy czy, bla... bla... W ofercie handlowej codziennie podaje się mnóstwo cudownych specyfików przeważnie o wątpliwej skuteczności.

A tymczasem natura już od dawna daje człowiekowi ogromne możliwości - proste i tanie produkty bogate w błonnik, najważniejsze witaminy i minerały. Do tego jeszcze tylko codzienna porcja ruchu i chce się żyć...

Deser z awokado, kiwi i borówek LINK

Poniżej wymienię kilka produktów zdrowo przyśpieszających trawienie, których nie powinno zabraknąć w diecie na naszej szerokości geograficznej, bo leczą i dobroczynnie przyśpieszają przemianę materii:

wszelkie kapusty (biała. czerwona, brokuł, kalafior, jarmuż), buraki, czosnek, cebula, natka z pietruszki, dynia, rzodkiew, aronia, borówki, morele, jabłka, awokado

ziarna i pochodne - cieciorka, fasola, kasza jaglana, siemię lniane, otręby owsiane, płatki owsiane

przyprawy naturalne ziołowe świeże lub suszone - pieprz Cayenne, tymianek, bazylia, cząber, mięta, kurkuma, cynamon, imbir, zielona herbata...

ryby, chude mięso

miód, stewia, ksylitol

orzechy

Nie ma dobrej diety bez tłuszczu, takiego który ma w składzie kwas oleinowy, dzięki któremu poprawia się spalanie zbędnych tłuszczów w naszych boczkach tu i ówdzie. Ma go na przykład oliwa z oliwek. Bardzo zdrowym olejem jest olej lniany i rzepakowy - dotyczy to olejów tłoczonych na zimno. Powyżej 60 stopni C. takie oleje, niestety, tracą swoje cenne właściwości. Osoby drastycznie się odchudzające robią organizmowi ogromną krzywdę, nie dodając do surówki  jarzynowej ani kropli oleju. Mega ważne witaminy, jak A, E, D , rozpuszczają się właśnie w tłuszczu.

Podstawą do oczyszczania organizmu jest systematyczne picie wody, soków z owoców i jarzyn, w ciągu dnia małymi łykami.

Do powyższych produktów trzeba dodać szczyptę umiaru tak, żeby nie przekraczać dziennie 1800-2000 kalorii - oczywiście przy średnio aktywnym trybie życia. Ilość kalorii zależy od naszych codziennych zajęć. Dla osób ciężko pracujących fizycznie zapotrzebowanie na energię jest znacznie większe.

2 komentarze:

  1. Deser wygląda przepysznie, na pewno wypróbuję przepis. Co do artykułu, niestety nadal wiele osób uważa, że wystarczy przez miesiąc być na drastycznej diecie odchudzającej i po tym czasie powrócić do swojego dawnego niezdrowego trybu życia zachowując idealną sylwetkę. Wiele osób myśli o diecie jako o czymś tymczasowym.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, po prostu trzeba mniej jeść, ruszać się a przede wszystkim odżywiać siię a nie przejadać. Dziękuję za odwiedziny. Pozdrawiam serdecznie

      Usuń

Dziękuje za pozostawienie komentarza na moim blogu. Postaram się odpowiedzieć na Wasze pytania i propozycje, co do jego zawartości.