poniedziałek, 11 czerwca 2012

Zdrowe "chipsy" - naturalne, bez smażenia.

 

Któż z nas nie lubi przekąsek ? Nie znam takich osób, sama do nich nie należę i dobrze… Podjadanie w rozsądnych ilościach jest nie tylko zdrowe, ale konieczne. Dostarczamy w ten sposób naszemu organizmowi magiczne związki, dzięki którym nasz organizm potężnieje i odmładza się. 

 

Najlepsze zdrowe chipsy


Możliwości wyboru są ogromne.
·    
    Bakalierodzynki (mają mnóstwo wapnia, potasu i żelaza), daktyle, śliwki, figi, żurawina, susz owocowy (jabłka, śliwki, morele)
·    
    Orzechy - szczególnie migdały, które zawierają cenne proteiny, zdrowe tłuszcze, witaminy: A, E, B i wiele minerałów - sporo dobrze przyswajalnego wapnia (trzeba je spożywać na zimno, gdyż obróbka termiczna niszczy nienasycone kwasy, dzięki którym obniża się zły cholesterol, rośnie kondycja serca i układu nerwowego). Wystarczy zjeść dziennie ok. 20 migdałów, by dostarczyć organizmowi wysokiej klasy składniki.
·  
    Plasterki marchewki - wspaniałe naturalne chipsy, pokropione chłodnym olejem, nawet rzepakowym z pierwszego tłoczenia (ostatnie doniesienia potwierdzają, że olej rzepakowy obfituje w dobroczynne wielonienasycone kwasy tłuszczowe NNKT). Niewielki dodatek oleju uruchamia witaminę A, która nie rozpuszcza się niestety w wodzie. Jest wiele owoców, czy warzyw o małej kaloryczności i cudownych właściwościach, jak jabłko, truskawki, borówki, czy rzodkiewka. Można przygotować je w całości lub poszatkować urozmaicony zestaw, najeść się do syta i poczuć głęboki smak darów natury.
·    
    Pestki dyni źródło NNKT (kwasy nienasycone), witamin z grupy B, podobnie, jak migdały są kaloryczne, ale nie są to puste kalorie. Pestki dyni  świetnie regenerują skórę, zwalczają robactwo i drobnoustroje.
·  
    Pestki słonecznika – niskokaloryczne, bogate w potas, wapń, cynk, witaminy: E, A, D, B6 i kwasy tłuszczowe NNKT. Naprawdę niewiele trzeba zrobić, by podnieść odporność organizmu, nie dopuścić do miażdżycy, depresji, czy rozwoju cukrzycy.

    Susz z owoców - suszone plasterki jabłek i śliwek, dostarczają oprócz witamin i minerałów cennego błonnika, który oczyszcza organizm z odpadów przemiany materii. Więcej  
Bakalie i susz owocowy warto dodawać do mlecznych zupek, jak ta cudowna owsianka z aronią i bakaliami





Polecam giełdę tekstów textmarket

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuje za pozostawienie komentarza na moim blogu. Postaram się odpowiedzieć na Wasze pytania i propozycje, co do jego zawartości.